آرشیف

2014-12-3

غلام رسول مبین

ندای صلح

بنام پروردگار عالمیان

دوستان و همشهریان عزیز شهر چغچران!
سلام و احترام بی پایان نثار همه ی شما باد:

حوادث نیک و بد در هر جای دنیا که انسان زیست مینماید اتفاق می افتد. کشور عزیز ما افغانستان که جزو جامعه ی جهانی و خانه مشترک همه ما بوده بی نیاز ازین گونه حوادث و اتفاقات نبوده، به ویژه از دو حادثه بزرگ و المناک یعنی شهادت احمد شاه مسعود "قهرمان ملی" و شهادت پروفیسور برهان الدین ربانی "شهید صلح" که بخاطر تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان جان های عزیز شان را نثار این آرمان ملی و آرزوی دیرین مردم نجیب کشور عزیز شان نمودند. یاد آور میشوم که این هردو حادثه عظیم و دلخراش در ماه سنبله سالهای مختلف به طور وقفه ی اتفاق افتیده است – که امروز هزاران هزار هموطن عزیز ما جهت یادبود و گرامیداشت ازین دو شخصیت بزرگ کشور عزیز به نیکویی یاد آوری و طی محافل و مجالس با شکوه تجلیل به عمل میآورند – که همه ساله درین یادبود و خاطرات این دو شهید راه آزادی و "صلح" را قلبهای مردمان شان زنده میسازد.
واقعات که در کشور عزیز ما افغانستان طی دسایس و برنامه های بزرگ به وقوع پیوست، از یاد نرفتنی است. بدین منظور طی فرمان از جانب جلالتماب محترم حامد کرزی رییس جمهور منتخب کشور لقب "قهرمان ملی" را برای شهید احمد شاه مسعود اعطا کردند و همچنین طی حکم شماره 3050 مورخ 13/5/1392 از تاریخ 28 سنبله – 04 میزان را به نام "هفته صلح و وحدت ملی" نامیده است. یکی از مکلفیت های بزرگ شورای عالی صلح در سطح کشور به طور کل و کمیته های صلح ولایتی در ولایات به طور اخص اینست که با در هماهنگی اداره محلی این هفته را با دایر نمودن محافل و همایشات از اقشار مختلف جامعه و کتله های متفاوت در ولایات مربوط راه اندازی نمایند. 
اینک کمیته صلح ولایتی غور نیز، برحسب هدایت شورای عالی صلح مصمم بر اینست که ازین هفته به طور همگانی تجلیل به عمل آورده و برای همه مردم اهداف و برنامه صلح زا واضح سازد. صلح یگانه راه حل همه مشکلات است که انسان را به فلاح و رستگاری سوق میدهد و جنگ باعث تباهی و از بین بردن اتحاد و اتفاق میگردد و فاصله های درشت را در بین مردم و زندگی شان ایجاد مینماید. بنا، از تمام دوستداران و طرفداران صلح و ثبات اعم از مجاهدین، علما و روحانیون، استادان، خانم ها، جوانان، محصلین و شاگردان مکاتب، دانشگاه، تربیه معلم، دارالعلوم، دارالحفاظ و جامعه مدنی، رسانه ها و تماما ادارات و نهادهای همکار صمیمانه تقاضا مینماییم که درین راستا کمیته صلح ولایتی غور را یاری رسانیده تا باشد که صلح و ثبات جایگزین جنگ و بدبختی شده تا اتفاق بر نفاق فایق آید و وحدت و یکپارچی که یگانه الگو در میان مردم ما میباشد، تامین گردد.
با سپاس
غلام رسول مبین
مسوول دارالانشای کمیته صلح ولایتی غور
25 سنبله 1392 هـ.ش.