آرشیف

2015-11-4

عصمت الله راغب

نتیجه کارکرد کمسیون حقیقت یاب قندوز چرا اعلان نمی شود!

؟

به اساس گزارشات واصله از کمیسیون حقیقت یاب قندوز، می رساند که این کمیسیون نتیجه کارشان را در هفتم عقرب که برابر می شود به 29 اکتوبرهمین سال، طی گزارش مفصل به تعداد دوصد صفحه یی از چگونگی رویداد قندوز به حضور داشت یک مجلس بزرگ به شورای امنیت ملی که در راس آن شخص رییس جمهور کشور قرار دارد تسلیم دادند. گرچند اعضای این کمیسیون از تشریفات ریا کارانه غنی خیلی خوشبین به نظر می رسند؛ اما تا هنوز سه روز از تسلیم دهی آن به شخص رییس جمهور می گذرد، تا بحال ازاعلان یافته های این کمسیون خبری در دست نیست.
از سوی دیگر گفته می شود اعضای ارشد کمیسیون حقییقت یاب حادثه قندوز، علت تأخیر اعلان و تشریک یافت های این کمیسیون را مطالعه و بازخوانی مجدد این گزارش از سوی ادارات ذیربط حکومتی عنوان می کند؛ اما باور نخبه گان و آگاهان از تأخیر وتعلل در اعلان این گزارش چیزی دیگریست؛ تاجای که به نظر می سد؛ آگاهان به صداقت و ایمانداری غنی نسبت به محتوایی کلی این گزارش به آن طوری که باید به ملت شریک ساخته شود به دیده ی شک نگریسته می گویند؛ در تاخیر اعلان این گزارش غنی این بار نیز زیرکاسه نیم کاسه دارد و در غایت آقای غنی ممکن قسمت های ازین گزارش را که منافع تعداد از همپیمان و شریکانش در خطر مواجه نشود از انظار عمومی کتمان نگاه داشته با آن دستبرد می زند. در غیر آن هیج نوع تعلل و تاخیر در اعلان این پرونده قابل قبول ملت نخواهد بود.
ازینکه غنی بارها در پروسه های بزرگ ملی و کشور داری به چشمان مردم خاک زده و منفعت های شخصی و برخوردهای سلیقوی را نسبت به منافع کشور بلندتر تعریف کرده است این بار نیز عقیده ی شهروندان نسبت به یافته های این کمیسیون به آنچه که خواست های اصلی واساسی ملت را می سازد خیلی ضعیف به نظر می خورد، زیرا از عمر یک ساله حکومت وحدت ملی به این طرف چهره واقعی غنی را با تفکر انحرافی اش بخوبی معرفی کرده است که این آقا به خیر ملت و دولت هرگز نمی اندیشد آنچه برای وی خیلی مهم است تنها تفکر پارتی و… وی است وبس!
در ابتدا ازینکه شخص رییس جمهور دلیل به تاخیر در آوردن اعلان این یافته ها را بازخوانی مجدد عنوان کرد، اما پس از گذشت سه روز که تاهنوز تصمیمی از شریک سازی آن به مردم، حرفی در میان نیست، آهسته آهسته مردم به سیه رویی ها وکذب گویی های آن موافق به این لینگ مصرع حافظ " تاسیه روی شود هرکه در آن غش باشد" وصل می شوند. ازینجاست که ملت سرنوشت داشته های این کمیسون را همقرین با سرنوشت پروسه توزیع شناسنامه های برقی در کشور تلقی می کنند، که غنی و تیمش آگاهانه بر حقوق مسلم مردم تاختند.
بازهم ما آگاه شدن از یافته های این کمیسیون را حقوق شهروندی خویش دانسته، خواهان اعلان هرچه زود تر یاداشت های این کمیسیون هستیم تا غش کاران این قضیه سیه روی شوند.
10/8/94