آرشیف

2015-1-16

محمد حسن حکیمی

خاک زدن به چشم مردم و دولت توسط والی غور

 
در این  اواخر تعدادی از نهادهای مدنی ،  وکلای مردم در شورای ملی و شورای ولایتی ، بزرگان ، مجاهدین و فرزندان صدیق مردم غور،  با درک بی کفایتی ، نفاق افگنی، قوم دوستی ، سمت گرایی و ناتوانی  های داکتر عبدالله هیواد والی غور ، قطعنامه ها و احتجاجنامه های  را  به مراجع مسول دولتی پیشکش نموده و خواهان برکناری وی از پُست ولایت شدند.  اما در  واکنش به  این خواستِ ملت،  تعدادی از دربارییان ، بلی گویان حرفه ای، مافیای اختلاس و اینجویزم، کارمندان دولتی  و بستگان والی با ارسال نامۀ  به  ارگان های محلی خواهان بقای  وی شدند. آنها  در این نامه آقای هیواد را « شخصیت با تقوا ومتدین » خوانده  اند که « در  ولایت غور
 یک ادارۀ سالم و بدون فساد  و رشوت و اختلاس ساخته » است و  او  یک « چهرۀ اسلامی و اجتماعی » می باشد.  اطرافیان والی،  نمایندگان شما مردم  را « زور گوی وقلدور» خطاب نموده  و تلاش های شان را « کور دلانه » خوانده  اند و در حقیقت با الفاظ توهین آمیز به شما و نمایندگان تان تاخته اند. برای تمام مردم  ولایت،  واضح  و روشن است که آقای هیواد چه گونه  شخصیتی  دارد.  در  شرایط  فعلی که مردم ، الحمدلله شعور سیاسی مناسبی یافته  اند،  خاک پاشیدن به چشم مردم ، جز رسوایی  و تنفر عمومی ، نتیجه ای ندارد.  ملت غور  با  والی کدام مشکل شخصی ندارند، فقط می خواهند نا امنی ها از بین برود، صلح و امنیت تامین شود، نظارت از بازسازی وجود داشته باشد، مافیای اختلاس و زمین کنترول شود، نرخ ها به آسمان نرسد، جوانان به حاشیه رانده  نشوند و نفاق افگنی خاتمه پیدا نماید. آقای هیواد هر قسم آدمی که هستند،  لطفا بروند  و به کدام جای دیگر کار نمایند. وقتی ملت کسی را نمی خواهد به خاطر چه انسان به ناحق پافشاری نماید؟

کسانی که در این سیاه نامه از والی حمایت کرده اند بیشتر شان مامورین والی و بستگان واقوام  وی می باشند که به نام متنفذ قوم ونماینده مردم یاد شده اند. این لیست به خوبی نشان می دهد که  والی غور چه کسانی را متنفذ و بزرگ قوم  و نماینده مردم می داند و درک و سواد شان از مسایل سیاسی واجتماعی در چه حدی می باشد. برخی از امضا کنندگان حمایت نامه  والی  را در زیر ببینید وقضاوت نمایید:

 1- میرزا محمد اسماعیل کارمند ولایت
2- نذیر پارسا کارمند دفتر والی
3- عیدگل عازم کارمند معارف
4- حاجی غلام سخی برادر رییس اداری ولایت کارمند معارف
5- استادگل حضرت خان کارمند معارف
6- حاجی عبدالحکیم کارمند معارف
7- محسن خان از اقوام خانزاده وکارمند معارف
8- حاجی محمد شاه مجیدی رییس ارشاد واوقاف
9- عبدالرووف غفوری رییس امورمهاجرین
10- حاجی خیر محمد برادر رییس مهاجرین
11- معصومه انوری رییس امور زنان
12- مولوی عبدالاحد کارمند ارشاد
13- بورجان اعظمی از اقوام خانزاده
14- علاوالدین خان از اقوام خانزاده
15- حاجی عبدالغفور تایمن از اقوام خانزاده

 درست است که تعداد محدودی از اعضای شورای ولایتی  و برخی از بزرگان قوم هم در این نامه امضا نموده اند ؛ اما آنها واقعا برخلاف مصالح ملت و شاید به خاطر  رو دربایستی  ویا به اشتباه که شنیدیم کمی جنجال  هم شده بوده به سر همین موضوع در شورا ، نامه را امضا کرده باشند.  اما آنچه مهم است این است  اکثریت امضا کنندگان مامورین حکومت هستند وبه امر والی این نامه را نوشته کرده اند  ونظر شان به هیچ عنوان نظر شما مردم شریف ومجاهد نمی باشد.

 

خاک زدن به چشم مردم و دولت توسط والی غور
خاک زدن به چشم مردم و دولت توسط والی غور