آرشیف

2014-12-30

عبدالوکیل دهزاد

جواب آقای پرتو نادری

بسمه تعالی
سلام و احترامات ویژه خدمت خوانندگان محترم جام غور و مخصوصا فرهنگیان عزیز که خدمات شایسته را به ملت عزیز ارزانی داشته اند .
چندی پیش بعد از آگاه شدن از موضوع اهانت به غور عزیز  بنده را واداشت تا علت توهین کردن آقای نادری را از زبان خودشان جویا شوم چون خیلی متاثر شده بودم وقلبم رنجیده بود . اما پرسش من از ایشان  خیلی خلاصه است امید است بنده را مورد عفو قرار دهید چون مصروف امتحانات خویش هستم.  ایشان از من خواهش کردند میخواهم معذرت خواهی شان را با شما در میان بگذارم .دیگر قضاوت با خود شما دوستان .
 
سلام و عرض ادب خدمت آقای پرتو نادری … بعدا بنده بحیث یک شهروند از ولایت غور باستان میخواهم ازشما گلایه داشته وشما را آگاه کنم که قلب این مردم از شما سخت جریحه دار است. شما در هشتادمین سالگرد انجمن ادبی هرات که درآن ولایت برگذار شده بود به فرهنگیان و از همه مهمتر به دیار نازنین  من وخودت توهین کرده بودید ..غور عزیز را خام ونا پخته  خواندید ..ما متاسفانه از شما به حیث یک فرد فرهنگی کشور این توقع را نداشتیم  . واما  شما واقعا اگر به این خطه باستانی ومردم باعزت و سرافراز این دیار احترام دارید باید ازین مردم رسما معذرت خواهی کنید ..والسلام عبدالوکیل دهزاد –مالیزیا .
 
جواب آقای پرتو نادری.
 ای دوست ارجمند، عزیز سلام بر تو وبر همه غوریان سر فراز!
باورکنید نمی دانستم که یک شوخی شاید با مزه یا بی مزه این همه ماجرا آفرین می شود، سپاسگزارم که مرا در جریان گذاشتی. به خداوندسوگند که جز یک شوخی با آن شاعر محترم چیزی دیگری در میان نبود. اگر این امر سبب رنجش روانی شما دوستان شده است من یک بار نه هزارباراز جامعهء فرهنگی و غوریان ارجمند معذرت می خواهم!
آن چیزی که مرا رنج می دهد این است که باکسی که از قبل شناختی نداشتم و او نیز مرا نمی شناخت جرا تنها به اتکای این که ما از ردهء شاعرانیم این گونه شوخی را در میان گذاشتم. حالا من خودم از این بابت روحاً شکنجه می شوم می دانم که این سوُ تفاهم شما را از من رنجانده و اما باور کنید که شاید بیشتر از شما من خود رنج می کشم. نمی توانم اصرار بیشتری کنم ، اما امیدوارم که می توانید بر من باور کنید. بار دیگر پوزش می خواهم و به مردم بزرگ غور و آن تاریخ شکوهمند که جهانی را در زیر چتر دارد، سلام و هزار سلام باد!

با سپاس
پرتونادری