آرشیف

2015-4-4

امان معاشر

تظاهرات زنان و دختران جوان افغان برای عدالتخواهی خون فرخنده در ونکوور کانادا

 بیست و نهم ماه مارچ جمعی از زنان و دختران جوان افغان طی گردهمای در مرکز شهر ونکوورنفرت و انزجار خود را در برابر بیداد گری و خونریزی مشت از اوباشان و ارازیل  ابرازداشتند و لعنت فرستادند.
درین گردهمای تعدادی از زنان  و دختران با احساس  بیانات پرسوز و پرمحتوابه زبانهای فارسی و انگلیسی  را ایراد نمودنده عمل وحشیانه 
  افراد نادان جاهل وحشی اشرار بی فرهنگ راتقبح نمودند.
 خانم مژده جمالزاده آواز خوان پر آوازه افغانستان که دختر با هنر و شهرت مند است در مورد ابراز نظر داشت و نفرت عمیق خود را تبارز داد.
اشراک کننده گان که در دست صورت فرخنده را داشتند و با شعار های ما عدالت می خواهیم ،درود بر فرخنده ،من فرخنده استم شمع های را به گرامی داشت از خاطره این بانوی جوان روشن نمودند.
دراین تظاهرات اعضای خانه فرهنگی (مولانا) انجمن فرهنگی موج ،انجمن افغانهای بی سی، کمیته دفاع از ملالی (جویا) در ونکوورو تعداد از دوستان ایرانی در دفاع از حقوق فرخنده و غمشریکی با افغانها  نیز اشتراک نموده عمل زشت فرهنگ فتل و کشتار رابخاطر مذهب  نکوهیده خون خواهی فرخنده را نمودند.
عده ی در این جریان  رنگ فیمنیسم  میداد و شعار های زنان چادر نباید سر کنند و دین از دولت و سیاست جدا باشد را تکرار می نمودند..
خبرنگار ما در جریان گردهمایی پرسشی از محترم مجید قیام رییس خانه فرهنگی مولانا نمودند که گفته است:
 اشتراك من و ياران خانه فرهنگي مولانا  دراين تظاهرات فقط وفقط تقبيع اعمال ضد انساني و ضد بشريت عليه آنعده اوباشان و بيخردان  كه اخيرا با نعره های تکبیر و زنده باد اسلام ،جنايات نابخشودني را مرتكب شدند است كه دختر بي گناه بنام فرخنده را سنگسار و لگد مال كرده کشتند.
همچنان قايل يادداني ميدانم كه خيزش سراسر ي مردم بخصوص زنان آنهم در روزکه فرخنده را به جنازه می گرفتند ملا یاوه گوی مسجید و زیر اکبر خان را در نماز جنازه فرخنده نگذاشتند.در قرن و 21 و قبل از آن چنین جنایت را در سرتاسر دنیا و در جامعه بشری کس ندیده و در آینده هم کسی نخواهد دید.)

امان معاشر، خبرنگار
آزاد

https://www.youtube.com/watch?v=MkL7MDLB0pU&index=3&list=UUrVCMDUuGvxH9p42XVBFrUA
 ویدو جریان تظاهرات
 

تظاهرات زنان و دختران جوان افغان برای عدالتخواهی خون  فرخنده در ونکوور کانادا

تظاهرات زنان و دختران جوان افغان برای عدالتخواهی خون  فرخنده در ونکوور کانادا 
تظاهرات زنان و دختران جوان افغان برای عدالتخواهی خون  فرخنده در ونکوور کانادا