آرشیف

2019-7-24

احمد سعیدی

برای آنانیکه افغانستان را دوست دارند

(دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در دیدار با نخست وزیر پاکستان، عمران خان گفته است جنگ افغانستان را می‌توانم در جریان ۱۰روز با کشتن ۱۰میلیون انسان و محو کردن افغانستان از نقشه‌ی روی زمین خاتمه بدهم اما نمی‌خواهم این‌کار را بکن)
تهدید به محو افغانستان از روی زمین چه معنی دارد
وقتی تمام فرصت‌ها برای ساختن افغانستان، قربانی اهداف غلط و اشتباه یک مجموعه‌ای تمامیت‌خواه و انحصار طلب در درون نظام می‌شود، نتیجه همین  است که دونالد ترامپ گستاخانه به فکر محو افغانستان کشتن ده میلیون انسان دیگر است.
رهبران سیاسی باید از گفته های خود خجالت بکشند که میگفتند ما پاکستان را به انزوا کشانیده ایم حالا یکبار دیگر امریکا و پاکستان دست و آستین بر زده اند یکجا میخواهند سناریوی دهه 90 را در افغانستان تکرار کنند. تعریف و توصیف عمران خان از طرف دونالد ترامپ  چه معنی دارد این یک حقیقت است که رهبران حکومت وحدت ملی در سیاست داخلی و خارجی، فقط به دنبال توهمات ذهن بیمار شان مصروف اند. از ملاقات عمران خان با دونالد ترامپ معلوم میشود که ما سیاست خارجی را به پاکستانی های مداخله گر و سیاست داخلی را به تفرقه اندازی های داخلی باخته ایم نه فهمی در اداره کشور و نه دلسوزی برای ملت داریم. 
نبود امنیت کشتار بی رحمانه هموطنان بی گناه ما قطع فعالیت تیلفون های همراه تنها در پنج ولایت 24 ساعت فعال است وقتیکه شب میشود 6826 آنتن مخابراتی که در اثر توصیه طالبان در افغانستان خاموش میشوند کندز، زیادترین آنتن های خاموش دارد در هرات 47 آنتن  از ساعت 4 عصر تا 5 صبح حالات شمال بخصوص ولایت بلخ را از چند روز بدینسو همه میدانند برای مسئولین دولت جای خجالت و شرمساری است چه ضمانتی وجود دارد بزودی قطع رابطه مخابراتی و رفت و آمد های زمینی به دستور دشمن در سر تاسر افغانستان عملی نشود این حکومت مصروف چیست، مصروف زد و بند های سیاسی مصروف چور و چپاول یا نظاره گر تکرار دهه 90 و سرنوشت دوکتور نجیب الله، هموطنان گرامی ‏افغانستان در حال حاضر در دوراهی خطرناکی قرار گرفته‌. تعیین سرنوشت کشور در غیاب خود افعان‌ها تبعات سنگین و جبران ناپذیری خواهد داشت، آنهم در شرایطی که رهبری کشور متفرق، شکننده و ناکارآمد است. اگر زره‌ای دلسوزی و تعقل وجود داشته باشد، امروز با یک حرکت ملی زمینه نشست یک اجماع ملی و سراسری را بخاطر نجات وطن از این بحران فراگیر فراهم سازیم بدون اتحاد ملی کشور از دست ما میرود برای دفاع از افغانستان مستقل همه باید آماده قربانی اتحاد و جان فشانی باشیم سیاسیون معامله گر نمیتوانند وطن دوست داشتنی ما و شما را از این بن بست سیاسی نجات دهند خاموشی در مقابل این همه جنایات تا تهدید محو افغانستان خیانت ملی و گناه نا بخشودنی است. 

برای آنانیکه افغانستان را دوست دارند