آرشیف

2015-1-25

رحیم الله خان آبادی

اینجا افغانستان است ســر زمین تـراژیدی هـــا

 

بسم الله الرحمن ارحیم

اینجا افغانستان است سر زمین تراژیدی ها سر زمین که هر روز ش با یک داستان تلخ پایان میابد تلخی ها و تلخ کامی هایکه در هر خانه و آشیانه سایه افگنده .
اینبار هم اتفاق در پی اتفاقات دیگر خواستم گوشه از دردو رنج یک خانواده را با خواننده 
گان گرامی شریک سازم . . .

رحیم الله (حبیبی ) خان آبادی شخص متدین بود که به دور از مسایل سیاسی سمتی وِلسا نی بعد از سالها ماموریت در رژیم های مختلف بدو ن غرض سیاسی ایفای وظیفه نمود.
بعد ازبه روی کار آمدن دولت موقت و حضور نیرو های خارجی در افغانستان یکی از پسر های مرحومی بنام رحمت الله (حبیبی ) منحیث کارمند در یکی از موسسات داخلی انجام وظیفه مینمود.
از آنجاییکه تمویل کننده بودیجه موسسه مذکور ( یو- اس – آی –دی ) بود این خود برای پسر رحیم الله ( حبیبی ) و همکارا نش چالش برا نگیز شد چون بار ها از طرف مخالفین دولت افغا نستان و طالبا ن مورد تحدید قرار گرفتند تا بالآخره نامبرده رحمت الله پسر ایشان بنابه تهدید های مکرر و جدی از طرف طالبان مجبور به ترک وظیفه و بالآخره به تر ک وطن ا نجامید.
طالبان بعد از در جریان قرار گرفتن ترک وطن پسر مرحومی و پنا هنده شدن آن به قول طالبان در یک کشور کافر دست به عمل شدند که این عمل شان با به گرو گان گرفتن پسر دیگر مرحومی بنام حشمت الله حبیبی ا نجامید.
بعد از وساطت مقامات محلی متنفذین و موی سفیدان طا لبان خوا هان بازگشت پسر ایشان ( رحمت الله ) به وطن و تسلیم شدن وی به طالبان در برابر رهای برادرش شدند .
ولی این چالشی بود بس بزرگ چون وی میدانست که با فتوای از قبل صادر شده طالبا ن زندگی پسرش را به خطر میندازد و به همین دلیل خواست که با پا فشاری موی سفیدان و مقامات محلی پسر ش را از چنگ طالبا ن نجات دهد که متا سفا نه این تلاش ها و کو شش ها در مقا بل طالبان نتیجه نداد و بعد از یک سال حشمت الله حبیبی به تاریخ( 27-02 – 1992 ه ش ) از طرف طا لبان به شهادت رسید. 
رحیم الله حبیبی با داغ که از جگر گوشه اش داشت تهدید های دوباره طالبا ن را که بار ها از طرق مختلف صورت میگرفت جدی نگرفت که با الآخره ایشان نیز به تا ریخ پنج عقرب ( 1392 ) سال جاری طی یک حمله تروریستی نا جوا نمردانه به شهادت رسیدند.

مر حومی رحیم الله (خان آبادی)

تهیه کننده : محمد سمیر (محبوبی)